Support staat hoog in het vaandel van Visuatech. Gezien de complexiteit van de materie en de producten, kan het zijn dat sommige klanten soms met pertinente vragen zitten. Ze kunnen dan altijd terecht op de www.visuatech.be/supportpagina waar een keur aan mogelijke oplossingen voorradig is via info sheets of instructiefilmpjes. Maar als dat niet voldoende zou blijken, kunnen ze altijd nog contact opnemen met de supportdienst waar Davy Vanstraelen (rechts op de foto) en collega Axl Swyns (links op de foto) klaar staan om hen met alle mogelijke problemen te helpen. 

Toeval

Davy werkt al negen jaar voor Visuatech. Hij kwam er louter toevallig terecht omdat hij zaakvoerder Frederick Jacobs ontmoette op een vrijgezellenfeest van zijn schoonbroer die bevriend was met Frederick. De twee kenden elkaar van op het Don Bosco college in Houthalen waar ze in het derde jaar bij elkaar in de klas zaten. 

Davy: “Frederick begon te vertellen over zijn zaak en zei dat hij dringend mensen zocht. Ik zei – halvelings om te lachen – dat hij mij misschien kon aannemen en voor ik het wist was ik bij hem op de zaak voor een intakegesprek.”

Graduaat

Davy was al vanaf zijn tiende – het moment waarop zijn vader een eerste computer kocht – geïnteresseerd in computers. Hij volgde een technische richting maar maakte enkel zijn A2 af, dus de noodzaak om bij te scholen drong zich op. Hij volgde cursussen aan IPV Training en Advies, een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische en persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. 

Davy: “Maar de materie is zo complex en verandert zo snel dat ik drie jaar geleden besloot om een studie Graduaat IT te gaan volgen in het avondonderwijs. Ik ben nu mijn derde jaar aan het afmaken.”

Gedreven zaakvoerder

De reden waarom Davy besloot om bij Visuatech aan de slag te gaan is tweeledig: “In de eerste plaats is er de gedrevenheid van Frederick. Hij slaagt er iedere dag in om zijn medewerkers mee te trekken in zijn drive. Ten tweede zitten we met een kleine ploeg die zich bijzonder goed verstaat onder elkaar. Iedereen heeft zijn taak en vervult die ook naar beste kunnen. Er heerst hier zo’n soort kameraderie die het prettig maakt om hier te werken.”

Boeiende wereld

De securitywereld is trouwens bijzonder boeiend. Je kan bij wijze van spreken iedere dag een nieuwe update van de software of een nieuwe camera verwachten. Sinds de securitywereld tien jaar geleden digitaal ging en we met slimme camera’s te maken kregen, blijft het interessant om volgen. Ik ben zeer benieuwd waar de beveiligingswereld binnen tien jaar zal staan.”

—————-