Hoera! De winkels zijn terug open!”

“Oeioei, de winkels gaan terug open?”

We konden twee verschillende reacties optekenen toen op maandag 11 mei de winkels terug open mochten gaan. Onder bepaalde restricties en voorwaarden, wel te verstaan: afstand houden, voldoende hygiëne, maar 1 persoon per 10m² winkeloppervlakte … Het is nogal wat om rekening mee te houden, voor zowel klanten als winkeliers. Maar het moet, niet alleen om de veiligheid van klanten en personeel te waarborgen, maar ook om de ongerustheid van klanten serieus te nemen.  

De nieuwe realiteit voor de retail sector in tijden van corona

Veel winkeliers dromen van een tijd waarin klanten niet in lange wachtrijen moeten staan met mondmaskers ter bescherming. Je kan hier hoopvol op wachten… of nu alvast proactief de kans grijpen om te tonen dat je als zaak 1) het welbevinden van jouw klanten enorm ter harte neemt en 2) met de tijd mee bent. Hoe doe je dat? Eenvoudig door een Social Visitor Display in je zaak te zetten. 

Verhoog het vertrouwen van jouw klanten met een Social Visitor Display

Een Social Visitor Display is de perfecte manier om de shopping belevenis zo aangenaam mogelijk te maken voor iedereen. Het telt namelijk hoeveel mensen een winkel binnen gaan en weer verlaten. Het resultaat van die telling verschijnt in real time op de display zodat iedereen onmiddellijk kan zien hoeveel mensen er binnen zijn en hoeveel er nog binnen mogen, zodat iedereen kan inschatten hoe lang het nog zal duren vooraleer hij of zij aan de beurt is. En dat kan al met één camera als je maar één in- en uitgang hebt. Indien je een aparte ingang en uitgang hebt, gebruik je meerdere camera’s die gekoppeld zijn. 

Zet jouw zaak in de kijker met een Social Visitor Display

Maar er is meer. De display steekt zo vernuftig in elkaar dat je het grote scherm (32 inch) kan opsplitsen in twee: één helft om het getal te tonen en een andere helft om boodschappen door te spelen. De mensen staan te wachten en zoeken vertier. Geef ze dat in de vorm van reclameboodschappen, kortingen, acties of leuke informatie over je zaak en je producten/diensten. Het scherm is dankzij de connectie met de wifi van de winkel ook van op afstand bestuurbaar zodat je op ieder moment, naast het real time cijfer, ook je boodschap kan aanpassen. 

De voordelen van een Social Visitor Display voor winkels

Dit zijn de voordelen van een Social Visitor Display op een rijtje:

  • Zorg voor een veilig en aangenaam bezoek aan jouw winkel
  • Heet je wachtende klanten welkom met op maat gemaakte zuilen met displays
  • Toon jouw klanten hoe lang ze nog moeten wachten en voorkom irritaties
  • Entertain jouw klanten tijdens het wachten met op maat gemaakte boodschappen
  • Ondersteun je personeel in het social distancing beleid met digitale informatie 
  • Krijg ook na corona de beste marketing inzichten dankzij de people counting technologie

Social Visitor Display ontwikkeld door Limburgse specialisten

Het systeem werd ontwikkeld door Visuatech en Burocad die ieder hun specialisatie ingezet hebben om er een topproduct van te maken. Visuatech levert de slimme camera(‘s) en de verbindingen, Burocad zorgt voor de display die naar wens van de klant kan bestickerd/bedrukt worden. 

Social Visitor Display is een meerwaarde tijdens én na corona

De Social Visitor Display is een onmisbare tool voor alle zaakvoerders die in deze moeilijke tijden wat extra marketing ondersteuning kunnen gebruiken. Maar ook na corona – als jouw klanten weer vrij de winkel mogen binnenlopen – geeft de people counting technologie jou de mogelijkheid om activiteiten in jouw winkel te monitoren, evalueren en in concrete marketingacties om te zetten. 

Contacteer Visuatech om een offerte met aankoopprijzen te ontvangen via offerte@visuatech.be of bestel de Social Visitor Display in de webshop